Turbo

Alla inlägg under mars 2012

Av turbo - 24 mars 2012 08:20

Det tränas för fullt här hemma både på morgonen en sväng och sen på lunchrasterna.

Det är mycket som sitter nu och det ska bara finslipas.

Men vi har lite svårt men den där jäkla fjärren humm jag är inte riktigt nöjd.

Men det går faramåt men det är väl bara och nöta ? 


i helgen blir det och hålla på med tomten och fixa och dona.

Jimmy kanske hinner ta lite bilder på träningen om vi hinner med det.


Ha en bra helg. 


 


Snart kan man bada igen   

Av turbo - 21 mars 2012 20:57

Vilket underbart väder vi har nu, nu känns det som att våren är på väg.   

Efter sjukdomar och strull är vi nu tillbaka i banorna igen efter en veckas soffläge.


Nu börjar man kunna vara på brukshundsklubbar igen utan att halka iväg i leran.

Tog mig i kragen och gick ner på plan på lunchen och tränade lite, under vintern har vi tränat mycket stadga och inlärningar så jag testade lite hela moment och han kan han är riktigt duktig.

Fast det bara vart träning utan andra föremål då jag glömt det hemma   


Men det är underbart att ha ett utomhus jobb i deta väder.


Skulle gärna vilja lägga upp filmer och bilder men det är ju inte alls lätt när man tränar själv.

Men kanske ska försöka få till något.

Kanske någon som vill se i alla fall.


Lite uppdatering av bilderna jag hade på min mobil men bättre en inget.  



Rutan träning på en av våra promenader


  


Turbo tycker det är härligt med skogen igen.


  


Fick åka med mamma en dag men då vi inte viste om betty löpte eller inte så fick han bo i sättet men han verkar tycka att det var skönare på golvet.

  


Av turbo - 21 mars 2012 19:45

Ja vilket väder vi har!!



I måndags vaknade jag upp till det här utan för fönstret!!! ..... Snö!!


  


Men idag vilket härligt väder vi har, hoppas vi får behålla Solen... 

Av turbo - 7 mars 2012 07:11

Gud vad jag är dålig på det här med och skriva och lägga ut bilder, men det är inte så lätt när det är mörkt på kvällarna att få med någon som tar kort. Men snart dycker väl sommaren upp och vi kan få med oss husse ut och fota lite i träningen.   


Men igår tog vi oss i kragen tog med mig konerna på promenaden, hittade en äng med bara lite snö/is kvar så ställde upp rutan och även tränade fria följ och fjärren.

Skam den som ger sig har haft lite strull med fjärren men det börjar ordna till sig, med lite mer och påhittiga belöningar så funkar det mesta.   


Rutan gjorde jag bara några korta skick på för att friska upp minnet,

vi har inte tränat rutan sedan i höstas   


Så nu börjar det dra igång med träningen igen så skönt det är.


 


Ps. Gammal bild men roligare en ingen alls   

Av turbo - 2 mars 2012 06:40

Nu är det snart dags och köra igång lydnadsträningen på allvar. Snart går det och gå på tomten och på brukshundsklubbar utan att det är rena rama skridskobanan.

Då solen ska skina idag så det kanske kommer fram lite gräs på tomten här utanför.


Just nu tränar vi mycket inomhus nere i våran källare där vi tränat mycket i vinter.


Både vittringen och fjärren går mycket bra framåt så det är bara och se om det faller på plats.

Vi behöver någ köra igång rutan träningen igen då den inte är det lättaste och träna inomhus.  


Men i helgen kommer Sara och Simba så då brukar det bli en hel del träning.  

Då kanske även lite träningsfilmer om vi kan vara utomhus  


    


Livet har sina härliga stunder nu också    

Presentation


Hej och Välkommna!!
Den här Bloggen handlar om min familj och Hunden Turbo.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards