Turbo

Alla inlägg under maj 2011

Av turbo - 26 maj 2011 06:26

Gud vad jag är dålig på att uppdatera här men har letat efter sladden till telefonen, för att få in lite bilder. Just nu har vi kört lydnadsträning och fysträning, Ska även dra igång med viltspåret igen   


Fredag den 20 maj på kvällen gjorde vi våran lydnadsdebut i 2an,

Med finare poäng än jag trodde mycket stålt över lill killen.


Resultat från bro-håbo bk:

Platsläggning: 10

Fritt följ: 8.5

Läggande: 9.0

inkallning med ställande: 7.0

Sändade med ställande: 5.0

apportering: 7.0

Fritt hopp över hinder: 7.0

Fjärdirigering: 8.5

Helhetsintryck: 8.5


Nu är det bara att träna på in för nästa tävling   



Av turbo - 20 maj 2011 22:35

Ja idag var det dags bör debutt och årets första tävling, jag trodde inte att alla moment satt och det gjorde det ju inte riktigt, 157 poäng och ett andra pris och pall plats det tycker jag var riktigt bra synd bara att man inte fick tre poäng till men det är bara och anmäla sig till flera tävlingar   


Jag är nöjd med våran insats och poängen kommer sen vi tog oss igenom så jag är nöjd och Turbo har en kartong med kex hemma så han är glad.   

Av turbo - 12 maj 2011 09:48

Ja ångesten har börjat ramla sig på, jag ska tävla lydnad och jag har ångest, tror egentligen att vi är redo finns mycket och finslipa på men endå inte. om han bara vill så kanske det funkar en är det ju några dagar kvar. humm.


Har egentligen inte jätte förväntningar på honom och det där med rutan har vi bara tränat någon månad så vi får väl se, kanske kan få poäng i allt annat om jag har tur.


Han får några dagar ledigt innan tävling kanske han är lite piggare, och längtar efter träning.   


Tänkte fixa in lite bilder från telefonen men har inte hunnit mycket och göra nu hemma i huset då värmen och solen är här. men kanske hinner ikväll.   

Av turbo - 2 maj 2011 12:55

              

I helgen har jag inte vart fitt for fajt men vi hade en mycket trevlig helg med besök av sara andreas och deras hund Simba.

Med marknad, crusing och trädfällning.

      

pappa kom även och tyckte vi skulle ta ner träd och några träd åkte ner.


  

Sara och andreas hjälpte också till tack så mycket för hjälpen.



Tre fina små hundar.   


   


Sara myser med sin fina hund.


 


Turbo tycker att helgen varit jobbig.


 


Vi hade rätt trötta och nöjda hundar   


Helgen var mycket trevlig men jag själv vart dålig så,

Nu ligger jag på soffan i feber och har täcke och brasan tänd hoppas bli frisk snart, inte skoj alls och vara sjuk.   



Presentation


Hej och Välkommna!!
Den här Bloggen handlar om min familj och Hunden Turbo.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards