Turbo

Alla inlägg under oktober 2011

Av turbo - 31 oktober 2011 19:06

Här hemma har det inte vart så mycket träning sen tävlingen.

Vi lever fortfarande kvar på glädjen efter söndagens tävling. Då han var så duktig.   


Vi har därimot unnat oss ett nytt blinkhalsband från arken zoo och ett nytt fint reflextäcke från granngården.

Då det gamla gått sönder.

Så nu syns vi i mörkret här på landet igen jätte skönt   

 

Dags för kvällspromenad   




Av turbo - 30 oktober 2011 17:39

Jag vill bara tala om att Turbo är bara så bäst, idag har vi tävlat på Bro håbo Bk Lydnadsklass 2.

Och han var bara toppen, Hade bra attityd.   

Det ledde till 174,5 poäng och 1 Första pris och 1 Plats Och ett LP 2.  


  

Platsläggning: 9

Fritt följ: 10

Läggande: 10

Inkallande med ställande: 5

Sändande med ställande: 8,5

Apportering: 7,5 

Fritt hopp över hinder: 10

Fjärrdirigering: 9

Helhetsintryck: 10


  

En liten film på Fria följet!


Nu blir det nog Tävlingsuppehåll över vintern
  

Av turbo - 21 oktober 2011 20:09


I veckan har det tränas en hel del vi måste ladda in för tävling som komma skalHar fått lite tips till träning,

Nu gäller det bara att närver och att vi ska fokusera när det senare gäller tävling. 




Turbo ligger i soffan och tar det lugnt, han är lite trött efter veckan och all träning men nu är det fredag och lugnt   


 


Birk ligger och väntar på att hans mamma ska komma och hämta honom.

Vet inte om han förstår det men endå.  


Det kommer kännas lite tomt sen när han åker hem det har varit rikigt skoj och trevligt och ha den lilla kille hos hos i drygt 2 veckor.

Hoppas man får träffa dig oftare sen    


 


Tänkte Lägga upp en bild på nya pärlan,

Som kommer att bli min nya pendlar bil.    


 


Av turbo - 16 oktober 2011 20:47





I helgen tog vi en härlig promenad i solen så himla skönt det gäller att klä sig efter väder så det ibland blåser en del.

Grabbarna tyckte det var himla mysigt. Då älgjakten inte började för allt för länge sen så blir det till att gå längs vägen lite gran om man vill gå en lite "längre".   



 


Vi har det även härligt på tomten, ligger gärna och bara har det skönt.

Lite bus hinner vi också med innan man måste lungna ner sig lite igen   


På återsende


Av turbo - 13 oktober 2011 12:29

Nu är det rikigt höst ute kallt på morgonen kallt på dagen, ja nästan så man vill ta fram vinter jackan men vad ska man ha i vinter då da?


I dag när jag var ute på morgon rastning på jobbet så fick jag en fin bajshund eller något ja då Birk rullat sig i bajs så vart det in på jobbet och duscha av han sen fick han ligga i en box med Turbo, det funkar bra Turbo är så lugn så tror det smittar av sig lite hoppas jag i alla fall.  


På lunchen tog jag en lite sväng sedan gick jag ner och körde igenom Turbo i lydnaden då vi inte tränat på ett tag, Han var jätte duktig och kan det mästa ska bara nöta lite på inkallning med ställande, då han ställer sig lite segt.

Ska försöka hinna träna lite mer, Borde göra det i alla fall då tävling är inbokat och klart.   


 

Av turbo - 6 oktober 2011 20:43

Här hemma har det blivigt full rulle,


Vi har fått en birk borkason hos i ett bar dagar hans matte åkte till indien.


   

Dom funkar jätte bra tillsammans dom är som dum och dummare ibland.

Vilket är jätte skoj, Birk börjar slappna av mer och mer.


 


Här kommer även en bild på svamp som mamma var ute och plockade.

Av turbo - 4 oktober 2011 20:30

Jag vet att det inte blivigt mycket som hänt här men jag har legat sjuk ett par dagar och orkade inte göra mer en jag behövde, så jimmy fick ta turbo och aktivera honom.


Men nu börjar jag bli bättre så det är bara hålla tummarna med att vi orkar komma igång med träningen igen tävlingar är ju inbokade.


Tror att det är jag som ska komma igång turbo är lika glad som vanligt.   

Presentation


Hej och Välkommna!!
Den här Bloggen handlar om min familj och Hunden Turbo.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards