Turbo

Alla inlägg under mars 2011

Av turbo - 22 mars 2011 06:27

Igår så efter jobbet åkte vi och storhandla gick rätt fort så vi slängde ihop lite mat sedan tog vi en promenad men jag tror just nu att det är bättre att gå i skogen en på vägarna hemma då det är så gäggigt hoppas solen torkar upp lite nu.   


Ser ut och bli ett bra väder idag med massa sol så vi får hålla tummarna, nä nu ska jag äta upp frukosten och ut och jobba.


 

Efter gårdagen så var hundarna väldigt nöjda det var rikigt skönt.   


Idag blir det väl och hinna med lite lydnad och hoppas lite snö försvinner så vi kan börja spåra igen, börjar längta väldigt mycket.   

Av turbo - 21 mars 2011 06:32

Sitter här på jobbet och äter frukost, funderar på vart jag kan ha gjort av sladen till kamran så man kan lägga upp lite bildet någon gång   

I helgen har vi alla fall gått på långpromenad i skogen det märks att våren är på väg men vågar inte hoppas för mycket men endå lite.   

Satt även på baksidan och njöt av solen tänk vad den kan värma. Nu vill jag ha sommar, men den kanske inte är så långt bort eller?   


Hade rätt nöjde hundar efter en hel dag ute. Så då passade jag på att baka lite bröd kände mig rätt huslig och provade något nytt och det blev jätte bra.   


Försöker återkomma ikväll med lite bilder.

Av turbo - 19 mars 2011 21:45

Underbara väder vi har vart ute en hel del i dag vilket är otroligt skönt att inte behöva ha någon jätte tjock jacka på sig.   


  


Vi har även Betty på besök en vecka då dom hemma trodde att hon skulle få roligare med mig en hemma hos dom vilket dom tror rätt i då mamma och pappa tog en tripp till värmen.


Jimmys mamma och pappa kom även hem från thailand idag efter tre veckor så vart lite middag och titta på bilder riktigt trevligt   


Nu blir det lugnt i soffan ett tag innan sängen.

Hoppas ni har det underbart i solen nu och njut!!!

Av turbo - 15 mars 2011 20:56

Nu är det verkligen vår i luften om dagarna och det är otroligt skönt.   

Mycket har hänt därför jag inte hunnit med att blogga, Igår var jag och sara på en dagtripp till våran gamla skola åå vad det ver härligt gamla Säby.


Med ladgår får och hästar vart det en väldigt bra miljö träning promenad i skogen och träffa massa gamla lärare där alla har varsin plats.


  

Härlig vårbild på turbo promenad med husse och matte i lördags i skogen.



Idag kände jag för att ta en rask promenad med Turbo och är bjöd mig också ta med Fass då johanna är gravid och inte orkar gå på samma sätt riktigt duktiga små pojkare som var med.   


Nu har jag varit med jimmy och gymat tagit en smootie och nu ska jag vila lite vid tv innan sängen   

  

Av turbo - 10 mars 2011 08:11

Underbart nu har vi telefon och internet jätte skönt.   

Jag är redan uppe fast jag har lite sovmorgon idag. Turbo ligger och sover i soffan funderar på att ta en promenad innan regnet kommer. Som alla pratar om på vädret men hoppas det inte kommer någon snö nu vill jag ha vår!!   


  


Det här var en härlig promenad häromdagen och det kändes värkligen som vår!!

Turbo luktade mycket på gräset   


  


Sen hade vi det mysigt på trappen vid jobbet där solen tog bra   

Av turbo - 7 mars 2011 12:40

Det har vart en underbar helg vi var på föreläsning på brukshundcenter och det var jätte lärorikt och trevligt. var även ute och promenerade med simba och turbo innan vi åkte in till stan, Sen när vi kom hem bestämde vi oss för att träna   


Turbo går för tillfället med tratt för att inte slicka och inflamera sitt sår som han fick igår då han fasnade i tagtråd, Så jag är glad att det inte gick värre en vad det gick, så nu är det vila inte så jätte roligt om man frågar oss.   


Ikväll eller i morgon hoppas jag på internet.   

Vill uppdatare med nya bilder och även lägga in lite filmer på hemsidan.   

Av turbo - 4 mars 2011 11:51

Nu har det varit några underbara dagar med sol och vi har börjat träna lydnad igen och det märks att vi är lite ringrostiga   


Men nu hoppas jag att våren är på väg så allt kan börja på allvar.

I morgon ska vi jag och jimmy och även min vän sara på informationskurs på apportering och om jaktprov det ska bli spännande.


Lite träning ska vi med försöka hinna med också och sedan titta i tävlingskalendern och se om vi kan planera in någon   



Beklagar för dåligt med bilder och uppdatering med snart blir det bättre   

Presentation


Hej och Välkommna!!
Den här Bloggen handlar om min familj och Hunden Turbo.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards