Turbo

Alla inlägg under april 2011

Av turbo - 27 april 2011 18:59

idag var jag på brukshundsklubben och tränade och allt gick jätte bra men Fy vad tråkigt det är och träna själv tänk om man kunde samla ihop ett gäng så man kan träna och ha skoj och hjälpa varandera, alla tror jag tycker det är roligare och träna tillsammans med någon.   


Turbo går rikigt bra just nu tränger en aning i fria följet när han blir för ivrig men men det får man träna på, Nu har vi till på fredag på oss om vi ska tävla eller inte får då går ansökningsdagen ut, Hum *funderar*   


Nu ska jag goda med min vovve i soffan innan jag ska göra lite nytt och Sambon kommer hem ha en bra kväll.


 

Av turbo - 26 april 2011 18:41

Helgen som varit, i torsdags firade båda jag och Jimmy att vi fyllt år då komme det lite folk och kollade hur vi har fått det.

Fredag bar det av till jönköping och Elmia, vi bode i stugor i gränna.   

Var där hela helgen vilket var mycket trevligt, på vägen hem hämtade vi upp våran vove som varit hos våra snälla vänner som gärna ställer upp och passar honom   


På måndag tog vi lite sov morgon och sedan bestämde jag innan jimmy fick sin vilja igenom att vi skulle åka och ta första doppet för Turbo.

Sakt och gjort vi åkte till fjällnora badet,


     


Får jag bada nu eller?



Ja jag fick och det var jätte skönt simmade massor.


 


Prövade även på att simma efter lite apporter i vattnet   


    


Det var en väldigt härlig dag.


Nu har arbetet dragit igång och snart är det helg igen och vi får se vad det leder till, blir nog en väldigt bra helg ska du se.





Av turbo - 17 april 2011 20:35

Det finns inte alls mnånga timmar på dyngnet så jag hinner blogga samt hålla på med tomten och sedan också umgås med turbo och jimmy.

Men nu är det vår och allt är i full gång här hemma, Solen tar bra har jag redan märkt då jag redan blivigt röd av den härliga vårdagen, Turbo mår underbart av att bara vara på tomten och gå runt och in och ut hur han vill det är så skönt.   


Har även planer på att eventuellt planer på att starta lydnadstvåan och se om vi klarar det, För det vet man ju aldrig, Tränar även en del sök på jobbet och ska även komma igång med viltspår igen.   


Nu ska jag ta det lugnt och kolla tv en stund, Vet ej när jag hinner skriva igen men ha det bra i det sköna vädret, och njut av solen för det gör jag   




Turbo är en rätt nöjd kille just nu är hemma    

  

Av turbo - 8 april 2011 16:14

Nu var det rikigt länge sen jag uppdatara jag vet, tiden räcker inte till tänk om man kunde få lite längre dyngn, Våren är här och det är underbart, Träningen rulllar på och han är rikigt duktig, snart börjar sesongen och jag har mycket planerat. vet inte rikigt vad jag kommer och hinna med.   


Satt även igår och kolla igenom kamran hittade lite roliga bilder som jag tänkte lägga upp på huset som någon kanske väntat på?


 


Turbo tycker det är härligt med stor tomt men tänk vad mycket snö det låg för bara några dagar sen nu är tomten nästan snö fri   


 

Här här vårt fina hus på baksidan och fina tomten.

Ser inte så mycket då det är mycket snö men endå.   


    


Här är huset på framsidan å Turbo måste självklart vara med på alla bilder   

Av turbo - 4 april 2011 21:46

Det finns så mycket funderingar hur jag ska till väga vad jag ska göramed Turbo fall jag är för hård eller har för mycket förväntingar, fall jag ska vänta eller om jag ska köra på. Dom borde väl orka rätt mycket.   


Det finns så många drömmar men bara en verklighet.


 


Träningen går frammåt och vi har kollat i tävlingskalendern,

och jag tror att vi är tävlingsklara till då jag vill vi får se   


Hinner inte riktigt med och blogga så mycket som jag skulle vilja.

Presentation


Hej och Välkommna!!
Den här Bloggen handlar om min familj och Hunden Turbo.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards