Turbo

Alla inlägg under september 2011

Av turbo - 26 september 2011 18:59

I fredags åkte vi till landet och det var riktigt härligt väder var mycket skönt, vad svårt och hålla turbo från vattnet.



Men till slut fick han bada det kunde han ha gjort jämt om han fick välja.


   

Så här ser man ut när man måste åka hem från landet när det är så skönt.



Jag är egentligen imot det här med täcken men jag orkar inte ha en blöt och kall hund i hört rusket så det vart ett billigt täcke.  


Hallen börjar bli klar och träningen rullar på.

Men har en svag aning om att en förkylning börjar smyga sig på.  

  

  
Av turbo - 23 september 2011 07:20

Jag skäms lite är inte alls duktig på att uppdatera men vi har försökt få ordning lister garderober och liknande i hallen har inte ens haft tanken och blogga vilket säkert är lite tråkigt.   


Träningen då? jo det går framåt, tränar lite ibland ska väl hinna med någon tävling till innan vintern, vi har även börjat lite med några moment i lydnadsklass 3.  


Idag efter jobbet så drar vi till landet så jag hoppas det blir härligt väder, ska även försöka ha med kamran ditt har ett gäng bilder men har inte hunnit lägga in dom.

Ska försöka hinna med och träna på lunchen också så han kanske är lite nöjd till vi kommer till landet. ska bli härligt.    


   


Jag längtar efter sommaren igen, men det är ett tag fram över.   

Av turbo - 15 september 2011 15:31

Äntligen lite träning, Idag när jag vakna var det jätte ruggigt men sen när jag titta ut då skiner solen, Så jag la mig på soffan käkade lite frukost och sedan åkte jag med hunden till Knivsta Bk och det var rikigt härligt.   


Vi körde igenom ett helt lydnadsklass 2 program och det gick rikigt bra bara några små fel men som jag sa till han på. Och avslutade med fria följ igen då jag mörkt att han inte rikigt är med när han blir lite trött, men han fixa det fint med en liten korrigering, mycket nöjd över min lilla kille.


Nej men gud vad jag är dålig på och ta bilder, kanske ska ladda batteriet i lilla kamran så det blir lite mer bilder här i bloggen.


Hemma börjar renoveringen av hallen leda mot sitt slut och det vart jätte bra, kommer upp bilder när den blivigt lite mer klar.    

Av turbo - 14 september 2011 07:05

Gud vad jag är dålig på att uppdatera, men vi har haft lite tränings uppehåll i några dagar då det regnar massor. just ni ligger vi i varsin del av soffan och funderar på om vi årkar åka och träna eller inte vi har ju till och med tänt en brasa  


     


Som sakt vi är inte jätte sugna på att träna, ligger även och funderar på om jag ska anmäla mig till två tävlingar till innan vintern sätter fart  

Vi ska även träna lite kondition också för bådr mig och hund    

Av turbo - 8 september 2011 06:33

Igår kväll åkte vi till bro centrum för lite genrep, och träning, till vår hjälp och tränings kamrat hade vi Angelica: http://stellaochgizmo.wordpress.com/.   

lite hur det gick


Sittande i grupp: Bara kort kort med belöning


Plats: det är något ha kan


Läggande under gång: Riktigt bra läggande


Inkallning med ställande: Fortfarande något seg i ställandet så använder DK


Rutan: Riktigt fint full fart in


Fjärren: Skiftade fint mellan sitt och ligg.



Är mycket nöjd med hans träning. Kul och se att det sitter i alla fall.

Idag blir det nog att åka och träna lite på brukshundsklubben   


Av turbo - 7 september 2011 07:10

Ja hösten står utanför dörren och inget roligt väder alls, kallt rugigt och mörkt.

Nu har sommaren lidigt mot sit slut och hösten står oss här uten för dörren, hund träningen har kommit i gång igen på allvar. Turbo är rikigt duktig och ikväll blir det träning igen.   


Helgerna går allt för fort och veckorna med det dröjer väl inte länge fören vintern är här men tänk vad skönt om det hade varit sommar i stället.   


Turbo var med mamma hela dagen igår och hade visst hittat något fint lerbad så jag fick hem en härlig och ny duschad hund igår var riktigt skönt.   


Nu gäller det och planera haha vilket jag inte är så duktig på. Men någon gång ska man väl kunna göra det också   

Ha det bra i höstrusket själv ska jag snart ut och jobba   

Av turbo - 4 september 2011 19:18


Imorse åkte vi till Knivsta Bk för att tävla i lydnadsklass 2 vilket läde till ett första pris och klassvinst med 175 poäng.   


Platsliggande: 10

Fritt följ: 8,5

Läggande: 8,5

Inkallning med ställande: 6

Sändande med ställande: 9

Apportering: 8

Fritt hopp över hinder: 9,5

Fjärrdirigering: 9

Helhetsintryck: 9 


Foto: Knivsta Bk 

Han är duktig våran lilla kille nu är det bara och sadla om till nästa tävling   


 




Presentation


Hej och Välkommna!!
Den här Bloggen handlar om min familj och Hunden Turbo.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards