Turbo

Alla inlägg under januari 2011

Av turbo - 28 januari 2011 13:18

Äntligen fredag eller vad säger man, Själv väntar man på svar så det är bara och vänta, På måndag går flyttlasset och det ska bli otroligt skönt turbo tycker allt här hemma är rörit och stäkigt och det tycker vi också han kommer få det mycke större sen och röra sig på nu ska vi bara packa allt det sista under helgen.   


  


Idag var det fint väder ute så jag bestämde mig för träning.   

Vart en del moment i Lydnadsklass 2 och dom verkar fortfarande sitta så vi förtsätter väntar nu bara på att vintern försvinner så man kan förja tränna alla momenten, Nu är vi lite trötta på vinter och kylarn.   


  


Så här låg Turbo och väntade på sin husse som han vet hade kommit men han satt kvar i bilen och Turbo tyckte han skulle komma in snart.   

Av turbo - 27 januari 2011 14:05

Tänk vilket underbart väder det är ute solen skiner och man känner att den värmer lite tänk vad skönt, men jag skulle vilja ha vår så vi kan komma ut på träningsplan igen. Vi är inte jätte flitiga i träningen men det tränas lite varje dag.  


Turbo tycker det är konstigt här hemma allt finns i kartonger och soppsäckar, men gud så skönt det kommer att bli när vi väl har flyttat   

En tomt och bara släppa ut han på hella sommaren utan att tänk på bilarna och allt kunna röra sig ordentligt hemma för oss och hund.   


Ha det så bra i det sköna vädret och njut av timmarna solen är framme!!


  

Långpromenad på 2 timmar   

Av turbo - 23 januari 2011 21:03

Nu har helgen gått och vi har hunnit med mkt, i morgon börjar nya äventyr och vi får se hu det funkar och jag håller bara tummarna för att det här ska bli bra 


Nu har vi fikat med min föreldrar och ska snart lägga mig och fundera på hur det nya livet kommer fungera med oss alla.


Vi har packat en hel del men vi är inte klara en.

Det har vart ett väldigt härligt väder det är så skönt med sol.   

Turbo njuter av solen.


  




Av turbo - 20 januari 2011 21:37

Nu har det gått några dagar och mycket har hänt, jag har full av besvikelse men nu hoppas jag på att jag får det bästa av saken i slut ändan.   


Jag har gätt med fan på att jag måste gå en promenad på minst en timme om dagen med Turbo, har även försökt att komma igång med träning lite smått då jag inte vart sugen alls på att träna i snö och kyla.   


  


Här om dagen var jhag och Turbo ute och gick i ett jätte härligt väder och så skönt hittade även gräs i skogen och turbo tyckte det var underbart.   


    


Kändes som vår nästan men den är säkert långt borta men man kan väl hoppas.


  


Låg och vilade på soffan och tyckte att någon snarkade mig i örat och vad såg hag en Turbo som hade smyggit upp och sovit när matte sov   


Av turbo - 16 januari 2011 10:38

Jag vaknade i morse och tänkte fy vad skönt med en långpromenad med min goda vän men så gick jag ut och kissa Turbo vad tror ni det gör jo det regnar och snön är det en tun hinna på, vilket gjorde en väldigt otagad.   


Nu väntar man på äggen så man kna äta frukost, hunden la sig hoppkurad i soffan och sover får se vad vi ska hitta på för aktivitet med honom i dag, kanske tar mig en långpromis en då. Sen ska det ju packas lite till.


Men man kanske inte vågar hålla tummarna men jag vill ha bort snön!!   


  

Två underbara hundar!!


Av turbo - 12 januari 2011 14:32

Idag har vi bara varit hemma och promenerat med vovvarna,

Här hemma packar jag för att få ner allt i kartonger till vi ska flytta för att sedan i slutet av veckan åka till uppsala och packa alt där.

Det ska bli otroligt spännande och skönt men endå lite konstigt då man inte bor hemma längre men man ska väl flytta hemifrån någon gång.


Utanför snöar det och blir slask då det är plus grader ute inte roligt alls bilarna kör fast och svårt och ta sig fram och ploggbilarna är väldigdålig tycker jag.


Nu vill jag ha VÅR så jag kan komma igång med träningen igen, Sugen på och tävla också och se om lill killen som inte är så liten längre klarar det.   


Näänu ska jag packa och fixa.   


  


Merytyme Turbo

Av turbo - 10 januari 2011 16:51

Tänk om tiden kunde gå lite fortare, jag vill ha sol och värme kunna gå i skogen utan att pulsa i snön upp till knäna. Och nu hoppas att jag att det tinar bort fort.


Vi har börjat med lite längre promenader igen, och har även jobbat idag och kommer jobba i morgon med jimmy har börjat nytt jobb så det ä nya möjligheter.


ska även försöka att plandera in lite tävlingar om det finns några bra så vi har några mål det här året   


  

Hej

Av turbo - 9 januari 2011 20:43

Välkommen till min nya blogg!

Nu ska vi försöka med det här i fortsättningen.


  

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Hej och Välkommna!!
Den här Bloggen handlar om min familj och Hunden Turbo.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<<
Januari 2011 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards